مقالات دینی

از هر خرمنی خوشه ای

مقالات دینی

از هر خرمنی خوشه ای

داستان بسیار زیبای مسلمان شدن یک نوجوان آمریکایی

به گزارش اخبار جهان اسلام ب نقل از المختصر: نوجوانی آمریکایی در سن 12 سالگی در حال جمع کردن پول تو جیبیهای خود برای انجام فریضه ی حج است . وی اسلام را با اختیار خود پذیرفته است و هیچ کسی در اسلام آوردن وی دخالتی نداشته است نه مسلمانی را مشاهده کرده است نه توسط کسی به اسلام دعوت شده است .

http://m-salah.persiangig.com/aks/islam%20...jpg

آری الکسندر مسلمان شد و خود را محمد بن عبدالله نامیده است . این مطالب را دکتر انس بن فیصل الحجی در مقاله ی خود در روزنامه ی الوطن ذکر کرده است .

این نوجوان می گوید مادرش وی را رها کرده است و منابع دینی را در اختیار وی گذاشته است تا با اختیار خود یکی از ادیان سماوی را برگزیند که وی از میان این ادیان اسلام را انتخاب کرده است .

نماز را یاد گرفته است و بسیاری از احکام شرع را آموخته است . همچنین بسیاری از کلمات عربی را یاد گرفته است و چند تا از سوره های قرآن را حفظ کرده است .

همه این چیزها را یاد گرفته است بدون اینکه با هیچ مسلمانی برخوردی داشته باشد . و هنگامیکه از وی سؤال شد آیا برایش سخت نیست در یک جامعه ی غیر مسلمان وی مسلمان باشد با اندوه گفت: من گاهی نمازم فوت می شود چون اوقات نماز را به درستی نمی دانم .

و هنگامیکه از آرزو هایش سؤال کردند گفت : من آرزوهای زیادی دارم از جمله زبان عربی را یا بگیرم و قرآن را حفظ کنم و بزرگترین آرزوی من این است که به مکه ی مکرمه بروم و حجر الاسود را ببوسم . وی در ادامه گفت: من تلاش می کنم که پولهای خرجی خود را جمع آوری کنم تا بتوانم با آن پولها به حج بروم . وی تا کنون 300 دلار جمع آوری کرده است و منتظر است پولهایش به 1000 دلار برسد تا بتواند به مکه سفر کند .

یکی دیگز از آرزوهایش این است که وی عکاس شود تا صورت حقیقی مسلمانان را برای مردم نقل کند. زیرا وی مقالات و فیلمهای بسیاری را مشاهده کرده است که در آن تلاش شده چهره ی مسلمانان را خشن نشان دهند .

در مورد چگونگی نماز خواندن در مدرسه از وی سؤال شد که این نوجوان مسلمان گفت : من در کتابخانه مدرسه گوشه ای خلوت پیدا کرده ام و روزانه در آنجا نمازهایم را می خوانم .

این نوجوان مسلمان، اسلام را به عنوان دین و عقیده ی خود برگزیده است با وجود اینکه پدر و مادرش مسیحی هستند و هیچ کمک و حمایتی از وی نمی شود .

و نظر شما در مورد کسانی که از پدر و مادری مسلمان متولد می شوند ولی از اسلام فقط اسمی و از قرآن فقط تصویری می شناسند چیست؟.

نظرات 1 + ارسال نظر
تی تی شنبه 16 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ق.ظ

ان شالله همگان روزی حقیقت اسلام را درک کنند مرسی از مطالب زیباتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد