مقالات دینی

از هر خرمنی خوشه ای

مقالات دینی

از هر خرمنی خوشه ای

تعریف درست ایمان از دیدگاه اهل سنت و جماعت

ایمان قول، عمل و شناخت است ایمان با طاعت، افزایش و با گناه و معاصی کاهش می یابد از نشانه های مذهب اهل حدیث این است که ایمان را قول، عمل و شناخت می دانند؛ که با طاعت فزونی وبا انجام گناه کاهش می یابد. محمد بن علی بن حسن بن شقیق گفت: از ابا عبدالله، احمد بن حنبل، خدا او را رحمت کند، در باره چگونگی زیاد و کم شدن ایمان سؤال کردم؟(او در جواب) گفت: حسن بن موسی اشیب از حماد بن سلمة، او ا‌ز ابو جعفر خطمی، او از پدرش، پدرش هم از جد‌ش، ا‌و نیز از عمیر بن خبیب نقل کرد که گفت: ایمان زیاد می شود و نقصان می یابد. در جواب گفت: چگونه زیاد و کم می شود؟ گفت: هنگامی که یاد الله می کنیم و حمد و تسبیحات ا‌و را می گوییم آن (ایمان) زیاد می شود و هرگاه غفلت و کوتاهی نمودیم و فراموش کردیم در آن هنگام آن(ایمان) نقصان می پذیرد ادامه مطلب ...

قبة الصخره جایگزین صهیونیستها براى مسجدالاقصی

صهیونیستها همواره کوشیده اند تا با معرفی قبة الصخره (با گنبد طلایی) به جای مسجدالاقصی توجه مسلمانان از این مسجد که قبله اول آنها بوده را منحرف و زمینه را برای ویران کردن مسجد و ساختن معبد موهوم سلیمان به جای آن فراهم کنند.  

ادامه مطلب ...

10 فرصت طلایی برای زنان

ان الحمدلله نحمده و نستعینه و نستهدیه و نعوذ بالله من شرور انفسنا ومن سیئات اعمالنا ، من یهده الله فلا مضل له و من یضلل فلا هادی له و الصلاة و السلام علی اشرف خلق الله محمد بن عبدالله و علی آله و صحبه و سلم تسلیما کثیرا  اما بعد :

خواهر مسلمانم

از شما سوال ساده ای دارم و می خواهم صراحتا جواب دهید .

آیا جسمت برای آتش قوی شده ؟

آفرین بر شما ، طبعاً نه ، جسمت قوی نشده . 

ادامه مطلب ...

بهائیت

تعریف بهائیت: بهائیت یک دین اختراع شده است که حسین علی ملقب به "بهاء" آن را ایجاد و آشکار نمود؛ کسی که مدعی نبوت شد و به گمانش به واسطه ظهور و بعثت او شریعت اسلام نسخ شده است. 

ادامه مطلب ...

بی رنج گنج میسر نمی شود

آیا تا بحال نام او را شنیده اید؟ اویی که از اندلس بهشت گم شدهء جهان اسلام، یعنی اسپانیای امروزی، قدم در راه هجرت گذاشت. هجرت بسوی مهد علم دیار آشناوغریب دیار دوستان آشناوناشناس برای آموختن علم ودانش.آری! بقی ابن مخلد، سند باد تشنه علم ودانش، مارکوپولوی که کوهها ودشتها ودریاها را در پی مقصود زیر پا نهاد ... در آن زمان..

ادامه مطلب ...

نقش دین در عصر تکنولوژی

راستی در عصر نانو، در عصردهکده جهانی، در عصر ارتباطات واطلاعات، آیا نیازی به دین وجود دارد؟ در عصرکنونی ودر میان نیازهای متنوع انسانی، دین چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟ دین چه نقشی را در زندگی انسان امروزی، می تواند بازی کند؟ اگر دین را از صحنه زندگی خود حذف کنیم، مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟  

ادامه مطلب ...

طرح و برنامه های شیاطین پیدا وپنهان در جهت انحراف اهل ایمان

از نظر اسلام،انسان از جانب خـداوند مسئول حاکمیت بخشیدن به راه و رسم و قوانین او در ارتباط با زند گـی فردی و اجتماعی و عمران و آبادانی و فراهم گردانیدن «امنیّت وآزادی و عدالت » بر اساس«توحید و تقوا و عدالت" است. 

ادامه مطلب ...